Laminowanie włosów '' Domowym sposobem " czyli moje DIY





Wpadłam na sposób domowego laminowania  całkowicie przypadkowo gdzieś w internecie i postanowiłam wypróbować na sobie jako początkująca włosomaniaczka  . Na początku wystraszyłam się tej żelatyny którą dodajemy do całej mieszanki . Bałam się , że nie będę mogła wypłukać włosów a całość  się  sklei  i z włosów zrobi się  pęk  którego nie będę mogła nawet  rozczesać. W końcu nie wszystko co piszą w internecie musi sprawdzić się u nas i warto sprawdzać informację i przepisy w paru źródłach co też zrobiłam . 


Znalazłam bardzo dużo sposobów na laminownaie a konkretnie bardzo dużo innych od siebie co do składników i ich proporcji . Wybrałam więc najbardziej myślę , ze optymalny z małą ilością żelatyny co wydawało mi się bardziej bezpieczne.

A więc przechodząc do składników i całego przepisu składa się on z : 


  • 1 łyżki żelatyny 
  • 4 łyżki wrzącej  wody 
  • 1 łyżki maski do włosów ( najlepiej emolientowej , czyli takiej która w swoim składzie ma oleje) 
  • szampon   najlepiej z  jak najkrótszym składem z tych "naturalnych" dobrze sprawdza się rzepa z firmy barwa lub najtańszy pokrzywowy ) potrzebny on będzie do oczyszczenia włosów ze wszystkich zanieczyszczeń i resztek produktów które mogły pozostać na włosach od ostatniego mycia. 

Jeśli chodzi o maskę ja wybrałam firmy BIOVITAX który zawiera olej arganowy , makadamia i kokosowy kosztuje ok.1,50 za saszetkę i znajdziecie go np. w Lidlu lub Biedronce.
Możemy też wybrać zwykłą i dodać do niej jakiegoś oleju np.kokosowego




sposób wykonania jest również bardzo prosty i zajmuje niecałe 5 minut : 


  1. Rozczesujemy całe włosy w pozycji w której będziemy myli głowę  a następnie myjemy włosy szamponem o którym pisałam wyżej. Dobrze jest w małym naczyniu rozcieńczyć porcję szamponu z wodą co powinno robić się  przy każdym myciu włosów ponieważ aż około 80 procent szamponów to koncentraty i poprzez wymieszanie ich wzmacniamy ich działanie. Po nałożeniu szamponu i umyciu włosów całość spłukujemy. Ważne jest to żeby po umyciu włosów nie nakładać nic na nie tylko delikatnie osuszyć ręcznikiem z mikrofibry lub papierowym. 
  2. Mieszamy żelatynę w miseczce z wodą i dokładnie mieszamy całość aby powstała jednolita konsystencja do tego dodajemy naszą maskę do włosów i znów mieszamy. 
  3. Tak przygotowaną mieszankę nakładamy na włosy po długości jakieś 5 cm od skóry głowy. Przed jej nałożeniem możemy delikatnie przeczesać włosy grzebieniem z szerokim rozstawem ząbków zaczynając od końcówek włosów.
  4. Całość włosów po nałożeniu mieszanki  zawijamy delikatnie lub podpinamy i pozostawiamy na włosach przez 30 minut. Dobrze sprawdzi się owinięcie włosów folią spożywczą i założenie na to ręcznika który możemy podsuszyć suszarką wtedy wszystko lepiej wchłonie się w włosy 
Po 30 minutach spłukujemy całość ciepłą wodą i gotowe ! 

Myślę , że ten sposób jest bardzo łatwy , tani i każdy może go wykonać w domu bez wydawania pieniędzy a efekty są widoczne natychmiastowo. Włosy stają się bardzo miękkie , nie puszą się (z czym ja zawsze mam problem ) , delikatne i nawilżone. Wiadomo , że im więcej razy przygotujecie sobie takie " spa" dla włosów efekty będą jeszcze lepsze i znacząco poprawi to kondycję waszych  włosów. Polecam powtarzanie tej czynności raz w tygodniu.



1 komentarz:

♥ Dziękuję za każdy komentarz oraz obserwację ♥

♥ Ja również postaram odwdzięczyć się tym samym.

♥ Każdy ślad który zostawisz po sobie bardzo mnie cieszy i daje motywację do pisania nowych postów.

♥ Nie mam nic przeciwko wzajemnej obserwacji, pod warunkiem, że masz zamiar zaglądać na bloga.

♥ Jeśli zaczynasz mnie obserwować to koniecznie daj znać w komentarzu.


Copyright © 2014 Cymbulka , Blogger