BIAŁA GLINKA kosmetyczna - właściwości i do czego jej używam ?





Dużo słyszałam o zastosowaniu Białej Glinki kosmetycznej i robiąc zakupy na stronie cocolita.pl dodałam ją do zamówienia. Bardzo lubię nowości  a ostatnio jeszcze bardziej   polubiłam się z naturalnymi kosmetykami :)





Chciałam zobaczyć jak sprawdzi się u mnie przy czym kosztuje niecałe 7 złoty / opakowanie  100 gram.


Glinka biała : nazywana jest także porcelanową albo chińską. Swoje właściwości zawdzięcza:
  • dużej zawartości krzemianu glinu , licznych mikroelementów, takich jak krzem, wapń, magnez, żelazo, potas oraz sód i soli mineralnych (odżywia, regeneruje)
  • ma właściwości bakteriobójcze 
  • oczyszczające 
  • przeciwłupieżowe 
  • stosowana jako peeling ( zmniejsza łamliwość włosów , wypadanie , podnosi włosy przy skórze głowy )
  • poprawia ukrwienie 
  • likwiduje martwe naskórki 
  • stymuluje regenerację tkanek
  • stosowana doustnie (jako płukanka gardła 1 łyżka glinki / 1 szklankę szałwii ) pomaga wyleczyć zapalenie migdałów , anginy i na ból gardła
  • dosypana do kąpieli działa odprężająco 
  • działa antycellulitowo 
Biała glinka jest najłagodniejsza ze wszystkich dostępnych glinek kosmetycznych. 



Przesypałam zawartość opakowania do zakręcanego pojemnika po zużytym kosmetyku.Ułatwia to jej stosowanie  , całość się nie rozsypuje. 



Jak ja ją stosuję ? 

Jako peeling skóry głowy :

II sposoby : 
  1.  Przy jej użyciu postępuję tak samo jak przy użyciu peelingu z błota morza martwego . Zostawiam wam link klik,klik  
  2.  Można również zmieszać go z szamponem w małej miseczce do uzyskania papki i wcierać w skórę głowy. Następnie związać włosy i odczekać 15 minut po czym umyć je jak przy zwykłym myciu. ( Ja wolę sposób pierwszy, bardziej się u mnie sprawdza)
Przy wykonywaniu peelingu skóry głowy ma zastosowanie oczyszczające, przeciwłupieżowe, przeciwbakteryjne przez co pomaga zwalczyć łupież , poprawia ukrwienie przez co włosy rosną szybciej i nie wypadają, podnosi włosy unasady. 


  • Jako maseczkę do twarzy - przy jej wykonaniu nie możemy używać metalowych przedmiotów np. miseczki czy łyżki. 

wykonanie : 1 dużą łyżkę glinki rozpuszczam z wodą mineralną (ok. 2-3 łyżek) papkę nakładam na oczyszczoną twarz jak w przypadku zwykłej maseczki i pozostawiam  na 10 -15 minut następnie całość zmywam wodą. 

- można również dodawać niewielką ilość proszku do gotowej drogeryjnej maseczki by dodatkowo ją wzbogacić w składniki odżywcze, 



  • Jako pasta do zębów - namaczam namoczoną szczoteczkę do zębów w proszku z glinki i myję zęby tak samo jak zwykłą pastą. ( wybiela zęby , pomaga zwalczyć kamień nazębny oraz krwawienie dziąseł , oczyszcza , zwalcza bakterie) 


  1. Po zastosowaniu samego proszku brakuję mi w niej tylko tego mentolowego posmaku który pozostaje po zastosowaniu zwykłej pasty do zębów. Ale jestem pozytywnie zaskoczona działaniem. - Dobrze domywa zęby.
  2.  Postanowiłam więc wykorzystać pastę do zębów i proszek z glinki na raz. Wzmacnia to działanie zwykłej  pasty i pozostawia posmak świeżego mentolowego oddechu przez co ten sposób spodobał mi się bardziej i teraz z niego korzystam. ( namaczam namoczoną szczoteczkę do zębów w proszku z glinki na to wyciskam pastę i myję)





Właściwości  białej glinki i jej szerokie zastosowanie bardzo mi się spodobały i będę starała się szukać innych jej zastosowań , o czym na pewno dam wam znać gdy tylko się u mnie sprawdzą :) 



8 komentarzy:

  1. Kuszą mnie różne glinki i na pewno tą wypróbuję ;)
    pozdrawiam i obserwuje Cię na insta ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny produkt. Muszę koniecznie przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nienawidzę zmywać glinek z twarzy - okropieństwo! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię stosować glinki w pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O nie stosowałam nigdy glinki jako pasty do zębów, chociaż miałam kiedyś proszek do mycia zębów od babuszki Agafii i on był właśnie stworzony na bazie glinki. Białą glinkę zawsze mam więc spróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba się zaopatrzę w ten produkt, widzę, że ma dużo zastosowań :D super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę koniecznie kupić, a tak mi schodzi ;D

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za każdy komentarz oraz obserwację ♥

♥ Ja również postaram odwdzięczyć się tym samym.

♥ Każdy ślad który zostawisz po sobie bardzo mnie cieszy i daje motywację do pisania nowych postów.

♥ Nie mam nic przeciwko wzajemnej obserwacji, pod warunkiem, że masz zamiar zaglądać na bloga.

♥ Jeśli zaczynasz mnie obserwować to koniecznie daj znać w komentarzu.


Copyright © 2014 Cymbulka , Blogger